„Hullacsarnok ez, ahol se meghalni, se föltámadni nem tudnak a hullák”
(Ady: Nagy lopások bűne)

A brigád, amely imád:

2011. december 10., szombat

Huszár Virginiája

A Virginia cigaretta teljes vizuális megjelenítését - a csomagolástól a reklámig - Huszár Vilmos magyar képzőművész* dolgozta ki 1926-ban. A dohánytermék dobozán az akkori hírességet, Miss Blanche színésznőt jelenítette meg, amint éppen cigarettázik. A fiatal hölgyek dohányzása ugyanis abban az időben jött divatba, s szinte egyet jelentett a nők függetlenedésével, szabadságával, egyenjogúsági törekvéseivel.

A complete visual identity – which included packaging, advertising and point-of-sale displays – for Miss Blanche Virginia cigarettes was created in 1926 by Huszár Vilmos, a famous hungarian painter**. The concept drew on the imagery associated with the emergent „New Women”, or Flappers. The Flappers were perceived as young, single, urban and employed, with independent ideas and a certain disdain for authority and social norms. The smoking of cigarettes was closely associated with their new found independence.

* Huszár Vilmos Budapesten született 1884. január 5-én. Alkotói fénykorát Hollandiában töltötte, ahol egyik alapító tagja lett a De Stijl c. folyóiratnak, s a lap körül kialakult művészeti mozgalomnak. Egyébként Budapesten tanult az Iparművészeti Főiskolán, nyaranként a nagybányai művésztelepen vagy Hollósy Simonnál Técsőn festett, de Münchenben is járt tanulmányúton. Az 1900-as évek elején naturalista stílust sugárzó portréfestményekkel jelentkezett a Nemzeti Szalon és a Műcsarnok kiállításain. 1905-ben kivándorolt Hollandiába, eleinte Voorburgban, majd Hágában élt; a képzőművészet több ágában szerzett ismereteket, ennek köszönhetően az épület-plasztika, a belső építészet és a színes üvegablakok készítése terén is kapott megbízásokat, sőt bábkészítéssel, valamint színházi jelmeztervezéssel is foglalkozott.

** Vilmos Huszár (1884 - 1960) was born in Budapest, Hungary. He emigrated to The Netherlands in 1905, settling at first in Voorburg. He met other influential artists including Piet Mondrian and Theo van Doesburg, both central figures in establishing the De Stijl movement with Huszár in 1917. Huszár also co-founded the De Stijl magazine and designed the cover for the first issue.
In 1918 he designed interior colour schemes for the bedroom of Bruynzeel House in Voorburg. From 1920 to 1921 he collaborated with Piet Zwart on furniture designs and (than) with Gerrit Rietveld on an exhibition interior for the Greater Berlin Art Exhibition.
Many of Huszár's works (paintings and sculptures) are only known through photographs that appeared in De Stijl, or from photographs taken by the artist himself.
Huszár died in Hierden in 1960.

Nincsenek megjegyzések: