„Hullacsarnok ez, ahol se meghalni, se föltámadni nem tudnak a hullák”
(Ady: Nagy lopások bűne)

A brigád, amely imád:

2012. november 10., szombat

Válasz néhány kellemetlen megjegyzésre

Tisztelt riporter úr!

Őszintén szólva: nem tudom, mennyi köze van Önnek a kultúrához. Őszintén szólva: le sem ellenőrizhetem, igazat mondott-e Ön akkor, amikor kijelentette, hogy nem érdekli a művészet. Nem követem figyelemmel az Ön munkásságát. Én csupán annyiban vagyok biztos, hogy azért vagyok itt, mert nekem - önnel és a barátaival ellentétben - túl sok közöm is van a kultúrához. Azért vagyok itt, hogy eltakarítsam mások piszkát.

Hogy miért nem mondtam el mindezt a kerekasztal-beszélgetésen? Elsősorban azért nem, mert nem akartam azon szórakozni, miként pattannak szét rendre a kristálypoharak és cserépbögrék, hogy aztán ki-ki magára borítsa italát nagy-nagy megrökönyödésében. Ha nem vette volna észre, tájékoztatom: itt még nem alakultak ki a szabad önkifejezés formái, nem nőtt fel az a nemzedék, akinek lenne véleménye. S bár nagyképűen hangzik: talán egyedül vagyok a csapatban, aki megfogalmazza, amit gondol. 

Hát épp ez az, ami izgatja az Ön köreit: van egy nő, aki a nagy ismeretlenből betoppant a még nagyobb ismeretlenbe, s egyből rendet kíván ott tenni. (No, felvilágosítom: nem egyből, csak fokozatosan, és nem az ismeretlenből, de az ismeretlenbe.)

Riporter úr! Azért vagyok itt, hogy végleg leszámoljak a naplopóságra és sunyiságra épülő törzsszövetségek csökevényeivel. Amennyiben Ön is ebbe a galád tömörülésbe tartozónak véli magát, nagyon sajnálom, nem tehetek Önért semmit. Sok-sok évvel ezelőtt megadatott a lehetőség arra, hogy ne a volt pártkáderek tehetségtelen, gyengén iskolázott és tapasztalatlan leszármazottait ültessék vezetői pozíciókba, szabályszegően. Nem önthetik betonba azt az íratlan törvényt, miszerint a rájuk bízott feladatokat a hozzám hasonlóknak kell elvégezniük.

Elnézést, ha Ön össze kívánja pecsételni mások Júdás-borával az önéletrajzát, adok rá egy esélyt. Ne kívánja viszont tőlem azt, hogy élő adásban tegyem ezt meg. Ne kívánjon magának álmatlan éjszakákat. Nekem pedig egyáltalán. Előbb informálódjon, imádkozzon és tartson önvizsgálatot.

Reményteljes köszönettel.

Nincsenek megjegyzések: